23948sdkhjf

Kunstig intelligens kommer til at dominere shopping

Kunstig intelligens har allerede gjort en stor forskel på, hvordan der bliver drevet forretning, og hvordan både fysiske butikker og onlinehandlen interagerer med kunderne. Den påvirkning vil blive endnu større.

I dag står vi over for en verden med hyper-personalisering og stemmestyrede assistenter - alt sammen drevet af kunstig intelligens.

Og vores adfærd, ikke mindst vores brug af smartphones, gør det i samspil med kunstig intelligens, lettere end nogensinde at være kunde - fra at finde relevante og interessant produkter til at foretage genkøb, blive inspireret med mere, skriver Salesforce i en pressemeddelelse. 

- Der er ingen tvivl om, at vi i Danmark - og i hele Norden - vil opleve en markant vækst i brugen af kunstig intelligens i forhold til detailhandlen. Det er fremtiden, og det har allerede en dyb påvirkning. Ved julehandlen sidste år blev det anslået at 35 procent af al omsætning var drevet af en en købsanbefaling foretaget via kunstig intelligens. Det var 25 procent mere end året før. Det er kun startskuddet, udtaler Lars Grønkjær, der er senior regional VP commerce cloud north hos Salesforce

Der er meget, der taler for at det er sandt.

87 procent af kunderne tror nemlig, at kunstig intelligens inden for de næste fem år vil have ændret deres opfattelse og forventninger i forhold til de brands de køber i dag, og de steder de handler.   

Ikke mindst den dybt relevante og personaliserede dialog baseret på kunstig intelligens vil gøre en forskel, og 59 procent af kunderne siger, at skræddersyet dialog baseret på tidligere kontakt er særdeles vigtig, hvis man vil sikre sig dem som betalende kunder.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.077